torsdag 31 maj 2012

Recycling Part two



Åskväder har dundrat förbi här idag men nu ser det ut att spricka upp och bli en fin eftermiddag. Hoppas även ni läsare har en trevlig eftermiddag, och att ni hinner med att njuta av den alltför korta tiden mellan hägg och syrén som springer förbi i en rasande fart. Det är svårare att hitta motivationen att pyssla när försommarkvällarna lockar, men jag har haft riktigt roligt med ett litet projekt!




Något vi alla har hemma är tomma kartonger eller hur? Här har jag använt en helt vanlig wellpappkartong som jag hade hemma och som såg så här trist ut från början. Inte mycket att skryta med. Men jag såg att den hade en befintlig vikning mellan lock och sida som jag kunde få användning för så jag klippte av den delen.


Sedan klädde utsidan och insidan med fina papper och voila! En vacker minnesdisplay som kan fyllas med foton. En riktigt romantisk display må jag säga! Papperen är alla (utom fjärilen) från den fina, fina kollektionen London Market från Pink Paislee och framsidan är just detta papper




Den rosa tygkanten är gjord av Pink Paislees Mistables Scalloped Ribbons som jag färgade rosa med mist från Studio Calico´s Mister Huey´s, och sedan veckade och sydde fast med symaskin. Kom bara ihåg att sy fast bandet före du limmar fast utsidan i wellpappkartongen annars blir det för tjockt. Den svarta kanten är stansad med American Crafts Knock Outs punch som man fiffigt nog kan byta själva stansen på och den är en av mina verktyg jag alltid har till hands."Remember" är stämplat med Heidi Swapps nya stämplar och jag har en känsla av att de här kommer bli mina nya favoriter! Den fina fjärilen har jag vikt själv av detta papper.  Allt material finns i webshopen.




Så här ser insidan ut och mottagaren ska själv få sätta in sina foton här. 
Hoppas jag har inspirerat er till att se på wellpappkartong på ett lite annorlunda sätt!


Allt gott!
Malin

1 kommentar:

Anonym sa...

Superfint och smart idé!

Det ska jag verkligen prova att göra.

Kram Lotta

Skicka en kommentar