onsdag 3 oktober 2012

Familj är kärlek och lycka

Här kommer mitt första inlägg till bloggen!
Många papper känns vid en första anblick väldigt självklara vad de ska användas till. Som till exempel Heidi Svapps Sugar chic-serie. Med sina cerisa och rosa toner samt djurmönstrat så tänker jag direkt "kvinnligt, flärdfullt" och så vidare...eller hur? Jag såg framför mig kort jag skulle göra till mina modeintresserade vänner. Men i kollektionen finns även många turkosa nyanser och mönster. Och hux flux så blev det dom som kom till använding på en layout om min familj (som består av bara pojkar...). Så kan det gå när kreativiteten slår till! För att ändå få lite stuns i färgerna så dyker det ceriesa upp som accenter. Som du kan se här har jag ramat in fotot med en triangel av rosa accenter så fokus ska hamna där det ska (rosa text, rosa hörn och upptill en rosa juvel). Det är ett klassiskt layout-knep från grafisk formgivning och framöver tänkte jag visa fler sådana tips.

Ordet kärlek har jag skurit ut för hand ur ett pärlemorskimrande papper och sen lagt det ovanpå det ceriesa. Det ska vara lite kantigt och "handgjort" som kontrast till de härliga Thickers-bokstäverna Splendid från Dear Lizzy. Har sett tekniken lite här och där, självaste Amy Tan använde det i en layout för Studio Calico (som faktiskt presenterades efter att jag gjort min klar, lite extra kul för mig :-) ).



Hoppas du gillar den!  //Niina

2 kommentarer:

Beatrice sa...

Åh vad fint. Härligt med den handutskurna titeln, det gillade jag! :-)

Anonym sa...

Fin layout med vimplarna. Triangelknepet ska jag lägga på minnet.

/Lotta

Skicka en kommentar