söndag 7 oktober 2012

Grattiskort till en 1-åring

Tänk vad tiden går, snart fyller vår yngsta dotter 1 år och då är det väl klart att mamma måste ge henne ett hemmagjort kort, eller hur? Som om hon hade något val... ;-)

Jag utgick från den underbara My Mind's Eye serien Lost & Found, som finns till extra bra pris i webbshopen just nu. Det som är lite synd när man gör kort, är att 12" arkens fina detaljer ofta inte kan användas på samma sätt som när man gör layouter. Det finns helt enkelt inte plats för dem och ibland blir det också fel proportioner. Men denna gång ville jag ta fasta på just dessa detaljer och se om jag kunde använda dem på ett annorlunda sätt. Flera av pappren i Lost & Found serien har superfina glittriga accenter och ur dessa stansade jag ut både blommorna och ettårljuset. Jag monterade den färglagda Magnoliatämpeln ovanpå det glittriga cirkelmotivet på pappret Demure-Market street. Det blir en häftig effekt med de glittrande strålarna bakom det rivna akvarellpappret tycker jag.


Detta kort innehåller också en dold hälsning, något som ju annars är vanligast på layouter. Till det använde jag mig av den så användbara Dear Lizzy Roller Date stamp, för att föreviga det viktiga datumet. När fliken dras upp så syns min personliga hälsning, något för henne att själv kunna läsa när hon blir äldre och hittar det gamla kortet som hon fick av sin mamma på ettårsdagen. :-)

Ha en skön söndag!
/ Beatrice.

3 kommentarer:

Marie Kristoffersson sa...

Vilket underbart kort! Man blir glad av det. Fyller snart 50 år men skulle gärna vilja få ngt.liknande.Blir vi tjejer/kvinnor aldrig för gamla för ROSA?Jag hoppas inte det!!!

Niina sa...

Jättegulligt! fint med strålarna bakom illustrationen :)

Petra/Paradise sa...

Toppenfint! :D

Och jag tror allt att din dotter kommer uppskatta dina kort sen när hon blir äldre, så det så! ;)


Trevlig helg!

kram Petra

Skicka en kommentar