tisdag 18 december 2012

December Daily

Hur har ni det i julstressen?! Tyvärr har all snö regnat bort här på västkusten, men som tur är det julstämning innanför väggarna. Julklapparna är inköpta och tomtarna framtagna. Jag är långledig f r o m imorgon och 9 dagar över jul, så jag kan njuta av december, utan stress för första gången på länge! Det ger mig lite tid över att koppla av och sitta vid pysselbordet.

En utmaning jag började med förra året är att dokumentera våra traditioner genom december månad, från den 1 till den 24. December Daily startades för några år sedan av den amerikanska scrapartisten Ali Edwards. Vissa dokumenterar hela december, de flesta amerikaner fram till den 25 och jag har alltså valt att dokumentera mitt december fram till själv julafton.

I år är albumet litet och rymmer plastfickor 4X6 tum (10x15 cm). Varje dag får ett uppslag och behöver jag lite mer plats lägger jag till en tag eller liknande i mitten av uppslaget. En härlig storlek som inte tar så mycket tid och energi.

I dag tänker jag bjuda er på två dagar ur mitt album, 4-5 december.

4 december 2012:















5 december 2012:








Till det här uppslaget fick mina bilder ta upp den största platsen, därför lade jag till en journalingruta i mitten, och dekorerade baksidan.


































Jag har använt mig av julprodukter som finns i webutiken till 50% rabatt: Papper från Crate Paper Peppermint collection - 6x6 paper pad och Accent cuts,  thickers, stickers, journalingrutor och canvasstjärnor.

Nu en fråga till dig?! Dokumenterar du dina decembertraditioner? Hur? Skriv en kommentar här i inlägget, så vi kan få ta del av hur du/ni gör!

Vill du se mer av mitt DD-album, hittar du det i min blog och vill du läsa mer om utmaningen December Daily kan du göra det i Ali Edwards blogg.

Jag önskar er en lugn och stressfri vecka fram till jul!
/Marie

1 kommentar:

Beatrice sa...

Åh vad kul att se lite grand ur ditt fina december-album Marie. Har faktiskt själv försökt dokumentera lite på samma sätt nu i december, så befriande med det lilla formatet som omväxling. Det blir mer spontant tycker jag!

Skicka en kommentar