tisdag 11 december 2012

Julkort...eller kanske inte!

Idag är det min tur att blogga två rätt snabba kort. På det första har jag använt textpapper som jag annars tycker kan vara rätt svårt då det är engelska verser och sånger som alla här kanske inte känner till. Men just denna var klockren för mig och min vän som alltid försöker komma på vad Jultomtens renar heter på engelska :)

 
Det andra kortet har jag också gjort med papper från Crates serie Peppermint, men jag har valt färger och motiv som inte skriker jul direkt. Och vips så är vi i februari och alla-hjärtansdag! Nä, riktigt så snabbt vill vi väl inte att det ska gå, men det är väl bra att veta att papper och dekorationer du köper nu kan du faktiskt använda även efter jul :-)
 

 
Tack för titten, hoppas du blev inspirerad! Kram // Niina
 
Detta material från Sirapiparis har jag använt:
 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du är så fantastiskt kreativ och påhittig. Jag kan inte alls det här med scrap och korten men gillar kreativitet! OCH att man har en egen grej även om man är maka och mor och har jobb och en massa måsten!! Fortsätt Niina! //Kerstin Gadd

Beatrice sa...

Så härliga kort du gjort och jag gillar också idén om att använda otraditionella färger på julkort. Sen diggar jag den fina färglagda renen också, men det har jag ju sagt till dig förut ;-)

Karolina sa...

Görsnygga! Gillar att det står Joy och att det strålar ut från det, julen borde fokusera på glädje och känslor.

På kärlekskortet gillade jag inte riktigt det rosa spetshjärtat men centrumcirkeln var väldigt fin, om än lite heteronormativ. ;)

Skicka en kommentar