söndag 27 januari 2013

Eget bakgrundspapper med hjälp av masker + barnkalasinspiration!

Gillar du precis som jag färg och masker? Det är ett enkelt sätt att göra sina egna bakgrunder, vilket kan vara kul som omväxling ibland tycker jag. På denna layout har jag använt mig av en jättefin mask från Pink Paislee som det dessutom är halva priset på i butiken just nu. Jag sprayade med Mister Huey´s Color Mist i kulör Plum Thumb. Först i ena hörnet och sedan vände jag på masken och använde överbliven färg i nedre hörnet, och fick på så vis en spegelvänd effekt. Det här är också ett jättebra sätt att använda all färg på masken!
Mönsterpappren bakom kortet är från Crate och Echo Paper. De fina alfabetet från Pebbles/American Crafts, som också är nedsatt just nu, tycker jag passar så fint till muffinstemat. Journalingrutan är även det från Crate.

Avslutningsvis vill jag bara visa hur lätt man kan piffa till ett par fiskdammsfångster till ett barnkalas och på så sätt göra den obligastoriska "godispåsen" mer personlig. Jag använde mig av samma journalingpapper från Crate som ovan, och skrev en personlig hälsning till varje barn. Som dekoration använde jag enkla blommor, brads och en pärlpenna. Så här blev resultatet. I eftermiddag får vi se vad mottagarna tycker! :-)
Hoppas detta har inspirerat dig. Titta nu gärna in i butiken, Sirap i Paris har fraktfritt hela helgen!

Önskar er en skön söndag!
Beatrice.

1 kommentar:

Niina sa...

Mycket sött! Teckensnittet blev verkligen pricken över i:et. Hoppas kalaset blev lyckat.

Skicka en kommentar