onsdag 16 januari 2013

Lucky Charm


Elizabeth Kartchner/Dear Lizzy har designat en ny kollektion för American Crafts, Lucky Charm. Den är lika fin som en vattenkammad skolpojke på trettiotalet! Gillar att färgerna även är "pojkiga" (ja jag vet, rosa kan visst vara en pojkfärg; ingen genusdebatt denna gång tack). Kanske har det att göra med att Elizabeth väntar sitt fjärde barn-och det är en pojke!


Delar ur kollektionen (foto Elizabeth Kartchner)


Fiiiiiina mönstrade papper! Älskar det gula med hjärtan! (foto American Crafts)


Visst känns färgkombinationerna lite nya? Har ni några favoriter? Än har inte sista spiken satts i kistan så passa på om ni har önskemål!

Allt gott!


2 kommentarer:

Beatrice sa...

Åh så mycket fint det kommer från CHA som vanligt! :-) Har hittat några fler favoriter, frälst på my mind´s eye som jag är så föll jag ju handlöst för nya kollektionen "collectable": http://mymindseye.com/CTB/Collectable.asp Gärna stora papper också, man ser ofta småblocken men inte alltid de stora. Och jag tror dessa skulle bli jättefina till layouter. Blir speciellt förtjust i memorable pappren och de fina washitejperna till!

Gillade också maggie holme collectionen från crate som du skrev om, härliga färger!

Sen är jag ju en gammal musiknörd och har länge letat efter stämplar med kassettband, nu såg jag att cosmo cricket har ett set med detta i deras sweet disposition serie: http://cosmocricket.typepad.com/cosmo_cricket/2013/01/reveal-sweet-disposition.html

Ska bi kul att se vad som kommer till butiken framöver! :-)

Sockergrynet sa...

Den här kollektionen älskar jag som jag skrev i förra inlägget!! :)

Skicka en kommentar