fredag 8 mars 2013

Äntligen fredag!

Hurra för fredag-veckans bästa dag! Solen strålar ute idag och jag känner mig på bra humör och har en rolig helg framför mig, fullspäckad men väldigt rolig. Idag kommer en god vän på lunch, och jag ska bjuda på smaskig pasta Vongole med chili och surdegsbaguette och vi ska till och med ta ett glas vitt vin till! Bara för att! Ikväll blir det myyys med Tapas (enklaste och skönaste fredagsmiddagen i världen, bara att servera). Och jag skulle tro att det nog blir lite scrap ikväll också, har ju fått hem så mycket nytt att sätta saxen i. 

Igår kväll scrappade jag med en kär vän, och vi arbetade efter samma LO skiss, men med helt olika foton och färger. Det var riktigt inspirerande och skisser är verkligen toppen om man har lite svårt att komma igång. Jag brukar dock ha lite svårt att hålla mig helt till en skiss, men använder dem gärna som startpunkt. Jag gillade denna, prova att vända den också! 


Kanske kan någon få användning för skissen ikväll om ni ska scrappa?

Och så avslutar jag med denna inspirationsbild på en superhärlig LO:
                                  

Skapad av duktiga Wilna Furstenberg och en väldigt rolig videotutorial på hur man kan addera lager på lager embellishments (som vi ser så mycket av överallt) på sina LO finns här. Och glöm inte att lämna en kommentar om var ni bloggar så att vi andra kan få kika in!

Ha nu en finfin fredag!
Love
//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar