tisdag 19 mars 2013

Mini album inför påsken


Brr, så kallt det är ute, var tog den ljuvliga våren vägen? För att en månad ska räknas som vårmånad måste den innehålla dagar med över tio plusdagar sju dagar i sträck, med andra ord är vi inte riktigt där ännu...! 

Men nu är det snart påsk och medan jag funderar över vilka goda rätter som ska lagas och bläddrar i tidningar med påskpyssel känner jag mig plötsligt inspirerad av att skapa ett fint litet minialbum med påsktema. Super att fylla med foton från påsken och ge ge bort till värdfamiljen i efterhand om man varit på besök, eller som det kommer bli i mitt fall, foton från vår familjs påskfirande.






Allt material kommer från Jillibean Soups bedårande påskkollektion Southern Chicken Dumpling Soup och hittas här. Men det lilla söta staketet som håller påskhararna i säkert förvar är någonting helt annat, nämligen en bit av ett slags skydd som man får runt sina flaskor på Arlanda (och säkert andra flygplatser) för att säkra mot stötar. Och eftersom min man flyger rätt ofta, så sparar jag alltid dessa. Ett tips alltså! Mitt album mäter 15x21 cm och har en bit overheadplast på framsidan där min titel It´s Easter for Peeks Sake! sitter, som täcker halva albumet. Hope you like!

//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar