fredag 24 maj 2013

Kul med Color Shine och thickers

Den som sett mina alster här på bloggen förut, kanske noterat min förkärlek för färg och gärna i form av mister/sprayer. Sirap i Paris har t ex Heidi Swapps härligt krämiga Color Shine-sprayer, som är en stor favorit hos mig. De finns i flera läckra kulörer. Alla dessa sprayer har ett skimmer, precis som Glimmer Mist. Skillnaden är dock att dessa är tjockare i konsistensen och har ett rikare färgpigment. Man behöver därför inte spraya så mycket för att få till en jämn och fin kulör. På layouten nedan har jag använt mig av färgerna Tropicana teal och Primrose.

Jag sprayade med den turkosa färgen för att imitera vattenpölar. Sen stämplade jag med korken och skvätte också droppar av färgerna för att liva upp bakgrunden. De thickers jag använt är gjorda av foam och därför också perfekta att färga in, eftersom de suger åt sig färgen. Alltså provade jag även att måla bokstäverna med Color Shine i färgen primrose. Man kan aldrig få nog av dessa sprayer som ni märker! ;-)
Slutligen vill jag även visa ett Mors Dag kort jag gjorde till min kära mor. Pappren är från Webster's Pages och det är samma thickers som jag använt ovan, fast här är de inte färgade. Även ett stickers alfabete från Glitz finns med och bakom titeln ser ni en journaling ruta från Pink Paislees Mistables-serie. Denna gång har jag valt en lite mer mjuk touch och färgade därför in den med vanliga distressdynor. Men det hade så klart gått lika bra med en spray, och resistmönstret hade synts ännu mer då.

Ha en skön helg och glöm inte fira era mammor på söndag!
Hälsningar Beatrice.

1 kommentar:

Sockergrynet sa...

Vilket ljuvligt kort din mamma fick!

Skicka en kommentar